štvrtok 18. augusta 2016

Letné čítanie

Ahojte,

opäť sa ozývam. Naposledy som vám priniesla článok o zázraku pre moje vlasy a dnes to bude opäť zo série vecí, ktoré mi spríjemňujú deň - o knihách. :)

V poslednom období som prečítala viacero kníh, no dve z nich som sa rozhodla zrecenzovať a možno vás inšpirovať na zaujímavé čítanie.

Prvou z nich je kniha od Evy Urbaníkovej - Nakresli mi vietor. Musím sa priznať, že "evitovky" veľmi nečítam a pokiaľ sa mám rozhodnúť, ktorú knihu si zoberiem do kabelky, radšej siahnem po malých "ikarovkách", ktoré ma doteraz nesklamali - ale o tom inokedy. :)

zdroj: vlastný foto archív

zdroj: vlastný foto archív

Evitina kniha nám sľubuje skutočný príbeh Slovenky, ktorá kvôli láske prekročila hranice - hranice zákona. Hlavnou hrdinkou knihy je Marcela - úspešná žena, ktorej vyšla kariéra, len to manželstvo ... V jeden večer sa na zoznamke zoznámi s mužom, ktorý si s ňou píše pod prezývkou terminátor666. Postupne sa spoznávajú, prídu stretnutia a Marcela sa zaľúbi. Ďalej vám však už neprezradím.

Môžem povedať, že kniha sa mi čítala "ľahko". Zapáčil sa mi Evitin štýl písania - nič nie je písané po lopate a občas vás text prinúti zamyslieť sa nad tým, čo tým autorka myslí. Do príbehu som sa dokonca dokázala vžiť, čo sa mi vždy nepodarí, a tiež som sa raz za čas pristihla pri tom, ako by som Marcele vlepila facku za jej činy. :D Knihu som takpovediac zhltla za deň, nakoľko ma očarila svojím príbehom a jeho vývojom, ktorý mi nedovolil odísť od knihy.

Konštatujem, že kniha, ktorá pred začiatkom čítania sľubovala poukázanie na to, aká tenká je hranica medzi správnym a nesprávnym na to veľmi pekne ukázala. Túto knižku určite odporúčam a pridávam aj na ňu aj odkaz.

Druhou knižkou, ktorú som vybrala na zrecenzovanie je druhé pokračovanie Punkovej princeznej od Dominiky Ponechalovej - Punková princezná sa vracia.

Musím sa priznať, že pred tým, ako som sa odhodlala na túto knihu napísať recenziu, veľmi dlho som celý príbeh a dojmy z neho nechala prejsť hlavou. Dokonca som si prečítala zopár recenzií na túto knihu a v konečnom dôsledku som sa zväčša zhodla s recenzentmi na ich záveroch.

Keď som prečítala prvú knihu Punková princezná, knihou som bola nadšená (i keď mala nejaké nedostatky, ktoré som však s radosťou odpustila) a keď kníhkupectvá oznámili po rokoch jej pokračovanie, mala som pomerne veľké očakávania. K jej prečítaniu som sa však dostala až teraz.

zdroj: http://www.bazos.sk/img/1/401/62041401.jpg
Keďže som človek, ktorému záleží nielen na obsahu, ale aj na obale (obyčajná logika - nechcem si kupovať niečo, čo je škaredé a nepáči sa mi to, i keď sa toho občas nedržím). Chápete, marketing je sviňa. V tomto prípade ma obálka knihy zarazila. V prvom momente sa mi nepáčila, pôsobila na mňa nie najlepším dojmom. Avšak po prečítaní knihy som dospela k záveru, že tá obálka má niečo do seba a svojim spôsobom ju chápem, ale pokiaľ by sa dalo, pokúsila by som sa vybrať zrejme iný obrázok.

Pokračujem príbehom. Prvú polovicu knihy som sa priam premáhala k čítaniu, čo je u mňa nezvyk. Oproti "jednotke" bol vidieť progres v písaní, ale príbehom to bolo celé také .. neviem nájsť správne slovo. To čo sa mi páčilo v prvej knihe, sa mi prestalo páčiť v druhej. Z Karolíny sa stala prakticky troska a neskutočne ma pri čítaní rozptyľovalo jej chovanie (ku koncu knihy sa to zlepšilo). Možno práve to bol zámer autorky, neviem to posúdiť. Každopádne od chvíle, keď Karolína nastúpila na vysokú školu (čo bolo cca od polovičky knihy) celý príbeh dostal rýchlejší spád a celkovo dynamiku. 

Čo mi, ale na knihe nevyhovovalo bolo, že autorka Karolínu vykresľuje ako takú bohyňu (obrazne povedané). To, čo nebolo v prvej knihe tak cítiť, bolo v druhej okaté. Karolína prišla na vysokú školu, zapáčil sa jej chalan a ona sa mu tiež zapáčila. Zapáčil sa jej aj druhý, tomu sa tiež páčila, atď.

Nechcem, aby toto vyznelo ako negatívna kritika, to nie. Kniha bola koniec koncov dobrá, pokiaľ sa bavíme o oddychovke na leto, poprípade pokiaľ ste čítali prvú knihu a chcete vedieť ako to pokračovalo. Avšak, pokiaľ hovoríme o nejakom rebríčku TOP kníh, tak toto pokračovanie by som tam nezaradila. 

Na záver vám prajem pekný deň a pripájam aj link na obe knihy:

- Slečna nebezpečná - 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára